REGULAMIN
​​
§1. Definicje
​
-
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
-
Regulamin – niniejszy dokument;
-
UsÅ‚ugodawca – „Spokój S.C.”, NIP: .9721361603, REGON 540718966.
-
Klient – peÅ‚noletnia osoba fizyczna, posiadajÄ…ca peÅ‚nÄ… zdolność do czynnoÅ›ci prawnych, nabywajÄ…ca usÅ‚ugÄ™ od UsÅ‚ugodawcy;
-
OÅ›rodek – lokal, w którym UsÅ‚ugodawca Å›wiadczy UsÅ‚ugi znajdujÄ…cy siÄ™ pod adresem ul. Literacka 70, 60-461 PoznaÅ„;
-
Cennik – wykaz Å›wiadczonych usÅ‚ug wraz z obowiÄ…zujÄ…cymi aktualnie cenami;
-
UsÅ‚uga – usÅ‚uga Å›wiadczona przez UsÅ‚ugodawcÄ™, w szczególnoÅ›ci konsultacja psychoterapeutyczna;
-
Umowa – umowa o Å›wiadczenie usÅ‚ug przewidzianych w Regulaminie, zawarta zgodnie z postanowieniami Regulaminu;
-
Strona internetowa – strona internetowa UsÅ‚ugodawcy dostÄ™pna pod adresem: www.wielkopolskiecentrum.pl
-
Konsument – Klient bÄ™dÄ…cy osobÄ… fizycznÄ… dokonujÄ…cÄ… z UsÅ‚ugodawcÄ… czynnoÅ›ci prawnej niezwiÄ…zanej bezpoÅ›rednio z dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… gospodarczÄ… lub zawodowÄ… tej osoby.
-
​
§2. Postanowienia ogólne
​
-
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z usług świadczonych przez Usługodawcę w Ośrodku.
-
Usługodawca posiada stosowne uprawnienia do świadczenia usług psychoterapeutycznych oraz dokłada wszelkich starań, aby działać zgodnie z obwiązującymi w tym zakresie standardami, a także poszanowaniem praw Klienta, zasadami etyki i poufności.
-
Terapeuci pracujÄ…cy z Klientami w ramach Å›wiadczenia UsÅ‚ug stosujÄ… siÄ™ do Kodeksu Etyki Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz przestrzegajÄ… tajemnicy zawodowej. Ujawnienie informacji objÄ™tych tajemnicÄ… zawodowÄ… może nastÄ…pić wyłącznie wtedy, gdy zagrożone jest zdrowie lub życie Klienta lub innych osób lub gdy tak stanowi prawo.
-
UsÅ‚ugodawca Å›wiadczy w szczególnoÅ›ci nastÄ™pujÄ…ce UsÅ‚ugi:
a. prowadzenie konsultacji służących rozpoznaniu potrzeb Klienta i oferowaniu mu adekwatnej pomocy psychoterapeutycznej lub innej niezbędnej do zadbania o zdrowie psychiczne Klienta,
b. prowadzenie psychoterapii zgodnie z ustalonym z Klientem kontraktem psychoterapeutycznym,
c. prowadzenie innych form pomocy psychologicznej adekwatnych do potrzeb i celów, z jakimi zgÅ‚asza siÄ™ Klient (m.in. interwencja kryzysowa, psychoedukacja, wsparcie psychologiczne) w zakresie kompetencji Psychoterapeuty.
-
W przypadku gdy UsÅ‚uga nie może być Å›wiadczona z przyczyn leżących wyłącznie po stronie UsÅ‚ugodawcy, UsÅ‚ugodawca może zaproponować inny termin Å›wiadczenia UsÅ‚ugi. Jeżeli UsÅ‚uga nie zostanie zrealizowana w sposób opisany powyżej, Klient uprawniony jest do zwrotu pÅ‚atnoÅ›ci.
-
UsÅ‚ugodawca zobowiÄ…zany jest do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych od Klienta w zwiÄ…zku ze Å›wiadczonymi UsÅ‚ugami, w szczególnoÅ›ci informacji o stanie jego zdrowia.
-
Informacje dotyczÄ…ce przetwarzania przez UsÅ‚ugodawcÄ™ danych osobowych Klientów opisane zostaÅ‚y w polityce prywatnoÅ›ci dostÄ™pnej pod adresem www.wielkopolskiecentrum.pl w zakÅ‚adce „Polityka prywatnoÅ›ci”
-
Spotkania w Lokalu majÄ… charakter konsultacyjny i w zwiÄ…zku z tym nie powstaje dokumentacja medyczna w rozumieniu ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz rozporzÄ…dzenia Ministra Zdrowia w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
-
Strony zobowiązują się do nienagrywania usług bez uzyskania pisemnej zgody.
-
UsÅ‚ugodawca nie ponosi odpowiedzialnoÅ›ci za to w jaki sposób Konsument korzysta z wiedzy i informacji pozyskanych podczas spotkaÅ„ w Lokalu w swoim życiu prywatnym i zawodowym.
-
Konsument dokonujący rezerwacji Usługi akceptuje regulamin i zobowiązuje się do jego przestrzegania.
-
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieznajomość Regulaminu przez Konsumenta.
​
§3. Rezerwacja i zawarcie Umowy
​
-
Rezerwacja UsÅ‚ug odbywa siÄ™ za poÅ›rednictwem kalendarza dostÄ™pnego na Stronie internetowej. Rezerwacja danego terminu jest możliwa najpóźniej do godziny 20 dnia poprzedzajÄ…cego wybrany przez Klienta termin. W przypadku, gdy rezerwacja dotyczy warsztatów, psychoterapii grupowej lub szkoleÅ„, dokonanie rezerwacji powinno zostać poprzedzone mailowym ustaleniem terminu z UsÅ‚ugodawcÄ….
-
W celu rezerwacji UsÅ‚ugi Klient wypeÅ‚nia formularz, w tym podaje swoje dane i wybiera termin oraz sposób pÅ‚atnoÅ›ci (spoÅ›ród dostÄ™pnych).
-
Rezerwacja UsÅ‚ugi jest równoznaczna z akceptacjÄ… Regulaminu.
-
Po dokonaniu rezerwacji, Klient otrzymuje wiadomość e-mail z potwierdzeniem warunków rezerwacji. W momencie otrzymania wiadomoÅ›ci zawarta zostaje Umowa dotyczÄ…ca Å›wiadczenia zarezerwowanej UsÅ‚ugi.
-
Klient zobowiązany jest do dokonania płatności z po wykonaniu usługi. Usługa płatna jest w walucie polskiej zgodnie z cennikiem podanym na stronie internetowej https://wielkopolskiecentrum.pl/cennik
-
Klient może zwrócić siÄ™ z do UsÅ‚ugodawcy z proÅ›bÄ… o udzielenie informacji na temat UsÅ‚ug e-mailowo – pod adresem kontakt@wielkopolskiecentrum.pl lub telefonicznie pod numerami podanymi na stronie internetowej wielkopolskiecentrum.pl, jednak ostateczna rezerwacja dokonywana jest zawsze w sposób wskazany w ust. 1-5 powyżej.
-
UmowÄ™ w imieniu Klientów, którzy nie ukoÅ„czyli 18 roku życia i/lub nie posiadajÄ… peÅ‚nej zdolnoÅ›ci do czynnoÅ›ci prawnych zawiera rodzic, opiekun prawny lub inna osoba wyznaczona do opieki.
-
Najpóźniej na 24 godziny przed zarezerwowanym terminem Å›wiadczenia UsÅ‚ugi, Klient może, wysyÅ‚ajÄ…c UsÅ‚ugodawcy wiadomość e-mail na adres kontakt@wielkopolskiecentrum.pl, zwracajÄ…c siÄ™ do UsÅ‚ugodawcy z proÅ›bÄ… o zmianÄ™ terminu. Strony ustalÄ… wówczas nowy, dogodny dla nich termin.
-
Jeżeli Klient przewiduje spóźnienie na wizytÄ™ prosimy o poinformowanie o tym fakcie terapeuty, który bÄ™dzie oczekiwaÅ‚ na spotkanie. W przypadku spóźnienia nie ma możliwoÅ›ci wydÅ‚użenia spotkania.
​
§4. PÅ‚atnoÅ›ci
​
-
Aktualnie obowiązujące ceny za usługi są wskazane w Cenniku umieszczonym na stronie internetowej oraz dostępne w Lokalu. Podane ceny są cenami brutto.
-
W przypadku rezerwacji dokonanych za poÅ›rednictwem strony internetowej wielkopolskiecentrum.pl. UsÅ‚ugodawca oferuje możliwość opÅ‚acenia usÅ‚ugi kartÄ… lub gotówkÄ….
-
Klient zobowiązany jest do uiszczenia opłaty po wykonanej usłudze.
-
Klient, który uiÅ›ciÅ‚ opÅ‚atÄ™ za UsÅ‚ugÄ™ może poprosić o wystawienie i przesÅ‚anie faktury. Klient wyraża zgodÄ™ na przesyÅ‚anie faktur w formie elektronicznej na wskazany przez siebie adres e-mail.
§5. Forma odstÄ…pienia od umowy
​
-
Klientowi przysługuje prawo do anulowania umowy, bez podania przyczyny.
-
Najpóźniej na 24 godziny przed zarezerwowanym terminem Å›wiadczenia UsÅ‚ugi, Klient może zrezygnować z UsÅ‚ugi, wysyÅ‚ajÄ…c UsÅ‚ugodawcy wiadomość e-mail na adres kontakt@wielkopolskiecentrum.pl lub klikajÄ…c odpowiedni przycisk w wiadomoÅ›ci e-mail potwierdzajÄ…cej rezerwacjÄ™. W takim przypadku Klient nie jest zobowiÄ…zany jest do uiszczenia peÅ‚nej opÅ‚aty za usÅ‚ugÄ™.
-
W przypadku anulowania umowy w czasie krótszym niż na 24 godziny przed ustalonym terminem sesji, opÅ‚ata za usÅ‚ugÄ™ musi zostać uiszczona.
-
W przypadku, gdy Usługa nie zostanie odwołana zgodnie z powyższymi regulacjami, a o ustalonej godzinie oraz w okresie następnych 15 minut Klient nie skontaktuje się z Usługodawcą, Usługa zostanie uznana za wykonaną. W takim przypadku Klientowi jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za usługę.
-
W przypadkach szczególnych UsÅ‚ugodawca dopuszcza odwoÅ‚anie wizyty na mniej niż 24 (sÅ‚ownie: dwadzieÅ›cia cztery) godziny przed terminem wizyty bez koniecznoÅ›ci uiszczenia opÅ‚aty za usÅ‚ugÄ™. Warunkiem koniecznym jest kontakt z usÅ‚ugodawcÄ… pod adresem: kontakt@wielkopolskiecentrum.pl lub numerem telefonu podanym na stronie www.wielkopolskiecentrum.pl. Każdy taki przypadek bÄ™dzie rozpatrywany indywidualnie. ​
-
Usługodawca w najszybszym czasie jak to możliwe potwierdzi zwrotnie na adres e-mail otrzymanie oświadczenia o anulowaniu umowy.
-
W przypadku anulowania umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
-
Usługodawca może zaprzestać udzielania świadczonych usług w stosunku do danego Klienta w sytuacji przekazania przez tego Klienta treści o charakterze bezprawnym lub obraźliwym. W takiej sytuacji płatność dokonana przez Klienta nie podlega zwrotowi.
§6. Reklamacje
​
-
Klient ma prawo złożyć reklamację w ciągu 7 dni od dnia świadczenia Usługi.
-
Reklamację należy przesłać w formie elektronicznej na adres Usługodawcy wskazany w Regulaminie.
-
Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail), przedmiot reklamacji (np. rodzaj i datę wystąpienia wady) oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Usługodawca wezwie do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
-
Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni roboczych od daty wpłynięcia kompletnej reklamacji.
-
W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
-
mediacji prowadzonej przez wÅ‚aÅ›ciwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy siÄ™ zwrócić z wnioskiem o mediacjÄ™. Co do zasady postÄ™powanie jest bezpÅ‚atne,
-
pomocy wÅ‚aÅ›ciwego terenowo staÅ‚ego polubownego sÄ…du konsumenckiego dziaÅ‚ajÄ…cego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy zÅ‚ożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sÄ…dem polubownym. Co do zasady postÄ™powanie jest bezpÅ‚atne,
-
bezpÅ‚atnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
-
internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
-
§7. Ochrona danych osobowych
​
-
WspóÅ‚administratorami danych osobowych w rozumieniu RozporzÄ…dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych (RODO) sÄ… UsÅ‚ugodawcy.
-
Kontakt z WspóÅ‚administratorami możliwy jest pod adresem e-mail kontakt@wielkopolskiecentrum.pl
-
WspóÅ‚administrator przetwarza dane osobowe w nastÄ™pujÄ…cych celach:
-
w celu świadczenia usług, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) oraz art. 9 ust. 2 lit. h) RODO,
-
w celu zawarcia i wykonania umowy dotyczÄ…cej Å›wiadczonych usÅ‚ug, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda na przetwarzanie danych szczególnych kategorii w zakresie nieobjÄ™tym art. 9 ust. 2 lit. h) RODO)
-
w celu dokonania rozliczeÅ„, w tym prowadzenia ksiÄ…g rachunkowych oraz wypeÅ‚niania obowiÄ…zków podatkowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO,
-
w celach wynikajÄ…cych z uzasadnionych interesów WspóÅ‚administratorów, w szczególnoÅ›ci w celach statystycznych, archiwizacyjnych, badania jakoÅ›ci i satysfakcji, marketingu bezpoÅ›redniego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,
-
w celu ewentualnego dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
-
-
Podanie danych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie może uniemożliwiać świadczenie usług.
-
Dane szczególnych kategorii przetwarzane sÄ… na podstawie rt. 9 ust. 2 lit. h) RODO) (przetwarzanie jest konieczne w celu Å›wiadczenia opieki zdrowotnej lub prowadzenia leczenia) lub na podstawie udzielonej zgody.
-
Okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych jest uzależniony od podstawy prawnej ich przetwarzania:
-
w przypadku, gdy dane sÄ… przetwarzane w celu realizacji obowiÄ…zków wynikajÄ…cych z przepisów prawa, w tym prawa podatkowego, bÄ™dÄ… one przetwarzane przez okres niezbÄ™dny do wypeÅ‚nienia tych obowiÄ…zków i przez okres wymagany przez przepisy prawa;
-
w przypadku, gdy dane są przetwarzane w celu wykonania umowy, będą one przetwarzane do czasu zakończenia wszelkich czynności faktycznych i prawnych niezbędnych do realizacji umowy lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń;
-
w przypadku, gdy dane sÄ… przetwarzane na podstawie uzasadnionego interesu WspóÅ‚administratorów, bÄ™dÄ… one przetwarzane do czasu istnienia interesów stanowiÄ…cych podstawÄ™ tego przetwarzania lub do czasu wniesienia przez PaÅ„stwa sprzeciwu wobec takiego przetwarzania;
-
w przypadku, gdy dane są przetwarzane są na podstawie zgody, będą one przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.
-
Klient ma prawo do:
-
dostępu do treści swoich danych, otrzymania ich kopii oraz prawo do sprostowania (poprawiania), usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych;
b) cofniÄ™cia zgody w dowolnym momencie bez wpÅ‚ywu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofniÄ™ciem;
c) wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes UODO, gdy uzna, iż przetwarzanie tych danych osobowych narusza przepisy RODO.
-
-
-
Dane osobowe mogÄ… być ujawnione osobom upoważnionym przez WspóÅ‚administratorów, dostawcy platformy internetowej, podmiotom Å›wiadczÄ…cym na rzecz WspóÅ‚administratorów usÅ‚ugi, w tym usÅ‚ugi techniczne i organizacyjne, usÅ‚ugi prawne, usÅ‚ugi doradcze, usÅ‚ugi finansowe, a także innym podmiotom/osobom/organom w zakresie i na zasadach okreÅ›lonych przepisami prawa.
-
Dane osobowe mogą być przekazywane poza teren Unii Europejskiej. W takim przypadku przekazywanie danych odbywać się będzie w oparciu o stosowną umowę zawierającą standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską bądź na podstawie odpowiedniej decyzji Komisji Europejskiej.
-
Dane osobowe nie bÄ™dÄ… objÄ™te procesem zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
-
Dane osobowe zbierane podczas rezerwacji/zakupu są przetwarzane zgodnie z polityką prywatności zamieszczoną na stronie osrodekspotkanie.pl
§8. Postanowienia koÅ„cowe
-
Każda konsultacja, usługa i wytworzone w związku z nimi informacje są indywidualnie przygotowane dla konkretnego Klienta, w związku z czym stanowią własność intelektualną Usługodawcy i podlegają stosownej ochronie. Rozpowszechnianie, kopiowanie, odsprzedawanie, publiczne lub indywidualne udostępnianie ich bez pisemnej zgody Usługodawcy jest zabronione. Niezastosowanie się do powyższego zakazu będzie skutkowało odpowiedzialnością karną oraz majątkową.
-
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie majÄ… przepisy prawa polskiego, w tym w szczególnoÅ›ci Kodeksu cywilnego.
-
UsÅ‚ugodawca zastrzega sobie prawo do zmiany treÅ›ci Regulaminu. Klientów obowiÄ…zuje treść Regulaminu z daty rezerwacji UsÅ‚ugi/zawarcia Umowy.
-
Aktualny Regulamin zawsze jest dostępny w serwisie wielkopolskiecentrum.pl
-
Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstaÅ‚ych pomiÄ™dzy UsÅ‚ugodawcÄ… a Klientem bÄ™dÄ…cym konsumentem, zostaje poddane sÄ…dom wÅ‚aÅ›ciwym miejscowo zgodnie z przepisami Kodeksu postÄ™powania cywilnego Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstaÅ‚ych pomiÄ™dzy UsÅ‚ugodawcÄ… a Klientem, który nie jest konsumentem zostaje poddane sÄ…dowi wÅ‚aÅ›ciwemu ze wzglÄ™du na siedzibÄ™ UsÅ‚ugodawcy.
-
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu usług z przyczyn niezależnych od Usługodawcy.
-
Usługodawca ma prawo do zawieszenia działania strony wielkopolskiecentrum.pl w przypadku bieżącej obsługi i konserwacji serwisu, oprogramowania i urządzeń technicznych z nim związanych.
-
Odpowiedzialność UsÅ‚ugodawcy ograniczona jest do poniesionej przez Użytkownika szkody, z wyłączeniem utraconych korzyÅ›ci, przy czym górna granica odpowiedzialnoÅ›ci UsÅ‚ugodawcy ograniczona jest do wysokoÅ›ci pÅ‚atnoÅ›ci dokonanej przez Użytkownika.
-
Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 lutego 2025 roku.
​